Startseite Universität Aktuelles & Presse Veranstaltungen
06. Juli 2024
Excursion for PhDs / Researchers

Daytrip to Bremerhaven / Tagesausflug nach Bremerhaven

With our regular day trips, we want to give you the opportunity to get to know cities together in a group that can be reached within a day from Hanover.

This excursion will take us to Bremerhaven, a city in the north of Lower Saxony, which is an exclave of the Hanseatic city of Bremen. We will take a harbour tour on foot, during which we will get to know the second largest harbour in Germany. We will then visit the “Klimahaus”, an impressive, interactive exhibition right on the harbour. This excursion will start very early and lasts the whole day.

Time: 7:45 am

Venue: Hannover Main Station

Registration: At the Welcome Centre of the International Office (Payment with LeibnizCard or Cash)

_______________

Durch unsere regelmäßigen Tagesausflüge wollen wir euch die Möglichkeit geben, gemeinsam in einer Gruppe Städte kennenzulernen, die man von Hannover innerhalb eines Tages erreichen kann.

Bei diesem Ausflug geht es nach Bremerhaven, eine Stadt im Norden Niedersachsens, die als Exklave zur Hansestadt Bremen gehört. Wir werden zu Fuß eine Hafentour machen, bei der man den zweitgrößten Hafen Deutschlands kennenlernt. Anschließend besuchen wir das Klimahaus, eine beeindruckende, interaktive Ausstellung direkt am Hafen. Dieser Ausflug wird sehr früh beginnen und den ganzen Tag dauern.

Treffpunkt: Hannover Hauptbahnhof

Anmeldung: Im Welcome Center des International Office (Bezahlung per LeibnizCard oder Barzahlung)

International Office / Hochschulbüro für Internationales

06. Juli 2024