Startseite Universität Aktuelles & Presse Veranstaltungen
21. Juli 2024
EXCURSION FOR PHDS / RESEARCHERS

Deisterwanderung / Deister Hiking Tour

The Deister is a mountain range in the Hanover region with dense forest and picturesque views that invite you to hike along various routes. Today we want to walk one of these routes together and escape the stress of everyday life in the city.

Please note: A basic level of fitness is required for this event. The hike is not barrier-free.

Time: 10:30 am

Venue: Hannover Main Station

Registration: via Weblink below

_______________

Der Deister ist ein Höhenzug in der Region Hannovers, der mit seinem dichten Wald und malerischen Ausblicken auf verschiedenen Routen zum Wandern einlädt. Eine dieser Routen wollen wir heute gemeinsam gehen und dem stressigen Alltag in der Stadt entfliehen.

Achtung: Bei dieser Veranstaltung wird eine Grundkondition benötigt. Die Wanderung ist nicht barrierefrei.

Zeit: 10:30 Uhr

Treffpunkt: Hannover Hauptbahnhof